در این مقاله قصد داریم شما را با قیمت لامپ رشد گیاه، روشنایی لامپ رشدگیاه، انواع لامپ رشد گیاه، لامپ تخلیه گازی، لامپ رشته ای ال. ای. دی (LED)لامپ‌های فلورسنت، لامپ‌های باغبانی، لامپ هالوژنی در وبسایت ایوان سبز نور اشنا کنیم لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

قیمت لامپ رشد گیاه | خرید لامپ رشد گیاه

 قیمت لامپ رشد گیاه براساس مشخصات فنی و کارایی هایش تعیین می گردد.با پیشرفت تکنولوژی و تلفیق مهندسی برق و کشاورزی محصول جدیدی پا به عرصه ظهور گذاشته است به نام لامپ رشد گیاه که کابرد آن کمک به گیاهان برای رفع نیازهای نوری آنهاست.

اگر شما هم عاشق پرورش گل و گیاه هستید و قصد دارید برای گل های آپارتمانی خود لامپ رشد گیاه تهیه کنید احتمالا به قیمت لامپ رشد گیاه اندیشیده اید. در قسمت محصولات رشد گیاه سایت ما میتوانید کلیه قیمت ها را مشاهده فرمایید. برای انتخاب نوع لامپ و توان لامپ مناسب  با نوع گیاه خود با مشاوران ایوان سبز نور در تماس باشید.

قیمت چراغ رشد گیاه ال ای دی

چراغ های رشد گیاه موجود در بازار انواع و اقسام مختلفی دارند جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی موجود در این حیطه لامپ رشد گیاه ال ای دی می باشد. اگر قصد خرید لامپ رشد گیاه برای مجموعه گیاهان خود دارید پیشنهاد ما به شما لامپ رشد گیاه پاور ال ای دی (Power LED) می باشد.

این نوع لامپ ها دارای تنوع و طیف رنگی بالاتر و کیفیت و دوام بیشتری نسبت به همتایان قدیمی خود هستند. این لامپ ها دوام بالایی دارند و قابلیت تعمیر شدن دارند لذا خرید آنها کاملا مقرون به صرفه است. کافیست به قسمت محصولات سایت ما سر بزنید و قیمت لامپ رشد گیاه ال ای دی را بررسی بفرمایید. خواهید دید که لامپ رشد گیاه ال ای دی ارزان هم در بین محصولات ما وجود دارد بدلیل اینکه برخی چراغ های رشد گیاه در ابعاد کوچکتری تولید می شود لذا قیمت تمام شده پایین تری نیز خواهند داشت.

قیمت لامپ رشد گیاه گلخانه

همینطور اگر گلخانه دار هستید و شغل شما پرورش گل و گیاهان زینتی و خوراکی با مقاصد تجاری است، قطعا لامپ رشد گیاه می تواند به شما در پیشبرد اهدافتان کمک شایانی نماید اگر میخواهید از قیمت لامپ رشد گیاه گلخانه مطلع شوید کافیست در سایت ما لامپ مورد سلیقه و نیاز خود را جستجو کنید و قیمت آن را مشاهده فرمایید.

انتخاب نوع لامپ و تعداد لامپ رشد گیاه گلخانه بستگی به نوع گیاهان شما و همینطور ابعاد گلخانه شما دارد. هر لامپ رشد گیاه گلخانه قادر به پوشش دهی مساحت محدودی است. لذا برای پوشش کل گلخانه باید متناسب با متراژ گلخانه اقدام به انتخاب لامپ رشد گیاه گلخانه نمایید| قیمت لامپ رشد گیاه

خرید لامپ رشد گیاه 5 نکته درباره آن

اگر قصد دارید سبزیجات و گیاه خود را در منزل پرورش دهید ممکن است متوجه شوید که خرید لامپ رشد گیاه برای شروع این فرآیند می‌تواند ذهن شما را گیج کند. هنگام جستجوی گزینه های متعدد در محصولات لامپ رشد گیاه، ممکن است با اصطلاحات گیج کننده مواجه شوید. اجازه ندهید این اصطلاحات شما را بترساند. هنگام خرید لامپ رشد گیاه برای باغ یا گلخانه خود، فقط باید چند اصل اساسی را در نظر بگیرید.

خرید لامپ رشد گیاه مناسب

هنگامی که بذرهای گیاه شما جوانه زدند و اولین برگ ها ظاهر شدند، نور شروع به ایفای نقش حیاتی در رشد و سلامت نهال ها می کند. در فضای باز، گیاهان از نور خورشید انرژی می گیرند تا غذای خود را تولید کنند، فرآیندی که به عنوان فتوسنتز شناخته می شود.

باغبانی موفق در داخل خانه به چراغ‌های رشد گیاه بستگی دارد که نور خورشید را شبیه سازی می‌کنند تا بدون ایجاد گرمای بیش از حد باعث فتوسنتز شوند. نهال های شما تحت تابش یک نور با کیفیت، کم مصرف و تابش طیف کامل که به طور مساوی در محل رشد گیاه شما پراکنده شده است رشد می کنند | قیمت لامپ رشد گیاه

سنجش میزان تابش نور در رشد گیاه

برای سنجش میزان طیف نور کامل با کیفیت باید به اطلاعات :  مقدار فوتون فعال فتوسنتز (PAR) ، دمای رنگ همبسته (CCT) و شاخص نمایش رنگ (CRI) روی برچسب محصول نگاه کنید. CCT که بر حسب کلوین (K) اندازه‌گیری می‌شود، رنگ منبع نور را بر حسب رنگ‌های گرم (زرد) و سرد (آبی) را توصیف می‌کند. نور طبیعی دارای امتیاز CCT 6500K است، بنابراین یک لامپ با درجه بندی نزدیک به 6500K برای چراغ های رشد گیاه ایده آل است.

PAR (پار) چیست؟ پارمتر چیست؟

PAR (پار) به معنی تابش فعال فتوسنتزی است . گیاهان برای کلروفیل سازی و عمل فتوسنتز به فوتون نیاز دارند ، اما هر فوتونی برای گیاهان مفید و فعال نیست .

در ناحیه طیف های مریی تنها یکسری از نانومترها هستند ک فوتون فعال برای فتوسنتز گیاه تولید میکنند و پارمتر دستگاهی است ک این پارامتر را اندازه گیری میکند تا بفهیم لامپ رشد گیاه ما چقدر فوتون فعال تولید میکند و چه سطح پوشی دارد.

CRI برای ارزیابی میزان مقایسه نور با نور مرئی خورشید استفاده می شود. حداکثر امتیاز CRI 100 مربوط به نور طبیعی از نور خورشید است. لامپ های رشد گیاه با طیف کامل خوب برای باغبانی داخلی دارای رتبه CRI بالای 85 هستند، اما هر چه نزدیک تر به 100 باشد، بهتر است. مطمئن شوید که به اندازه کافی وسایل بخرید تا نور به طور مساوی در کل منطقه توزیع شود. برای رشد نهال ها در امتداد محیط، آنها باید همان مقدار نور را دریافت کنند که در مرکز قرار دارند.

فاصله لامپ رشد با گیاه

گیاهان به مقدار مشخصی نور نیاز دارند، بنابراین فاصله بین گیاهان و چراغ های رشد گیاه تفاوت ایجاد می کند. این فاصله به قدرت نور تولید شده توسط منبع نور (مهتابی، فلورسنت یا LED) بستگی دارد. خرید لامپ های قابل تنظیم بسیار مهم است تا بتوانید ارتفاع نهال های خود را با رشد آنها تغییر دهید. اگر روی برگ‌ها و لبه‌های برگ قهوه‌ای رنگ می‌بینید، ممکن است نشان‌دهنده نزدیکی نورهای شما به گیاهان باشد. از طرف دیگر، اگر نهال های شما لاغر هستند، ممکن است میزان نور دهی بالا باشد. برای نتایج مطلوب توصیه های ارتفاع ارائه شده توسط سازنده چراغ را دنبال کنید.((فاصله استاندارد هر لامپ متفاوت است)

زمان نوردهی برای رشد گیاه

زمان روشن و خاموش کردن گیاهان با یکدیگر متفاوت است . تایمینگ نور گیاهان متناسب با اقلیمی که در آن زندگی میکنند متفاوت است و هر گیاه نیاز  نوری متفاوتی دراد .

ولی میانگین زمان نوردهی گیاه بین 8 الی 16 ساعت در طول روز است . و نکنه بسیار مهم این است که در شب نباید لامپ رشد رو روشن کنید | قیمت لامپ رشد گیاه

سنجش حرارت برای رشد گیاه

چراغ‌های رشد فلورسنت با درجه‌بندی حرارتی برای رشد نهال‌ها و گیاهان مناسب هستند. با این حال، چراغ های فلورسنت با خروجی بالا گرما را از خود ساطع می کنند که می تواند به نهال شما آسیب برساند. آویزان کردن یک دماسنج کوچک و ارزان در سطح سایبان به نظارت بر دما کمک می کند. اگرچه چراغ‌های رشد گیاه LED گران‌تر هستند، اما دمای مناسبی را برای رشد گیاه ایجاد میکند و نسبت به سایر فناوری‌های روشنایی از نظر انرژی کارآمدتر و بادوام‌تر هستند. ارزش در نظر گرفتن دارند.

از اینکه تا انتهای این مطلب با ایوان سبز نور همراه بودید متشکریم. از شما دعوت میکنیم از دیگر مقالات مهم وبسایت مانند لامپ گیاه چیست – عامل رشد گیاه در ریشه و برگ و ساخت اتاقکی برای رشد سریع گیاهان با استفاده از نور لامپ LED نیز دیدن فرمایید.

قیمت لامپ برای رشد گیاه

قیمت لامپ رشد گیاه یکی از دغدغه های همه علاقمندان به گیاه است . در بازار انواع مختلفی لامپ رشد گیاه وجود دارد اما بهترین نوع آن و تاثیرگذار ترین نوع آن در حال حاضر لامپ رشد گیاه پاور ال ای دی می باشد.

اگر تصمیم به پرورش گیاهان در منزل و ساختمان گرفته اید، قیمت لامپ رشد گیاه در مقابل قیمت گیاهان کاملا قابل اغماض و مقرون به صرفه است .چرا که لامپ رشد گیاه نیازهای نوری گیاهان را برآورده میکند و اگر خاک، آب و تغذیه گیاهان را به درستی رعایت کنید ، گیاه شما عمر بالایی خواهد داشت و شما را از خرید مجدد گیاهان آپارتمانی بی نیاز می نماید.

لامپ پرورش گیاه

پرورش گیاه از آن جمله اموری است که همه ما تقریبا به آن علاقه داریم و همینطور کارشناسان حوزه سلامت روان همواره توصیه می کنند که جهت آرامش بییشتر به پرورش گل و گیاهان اقدام نماییم. یکی از نیازهای گیاه نور است که ممکن است در فضای داخل ساختمان نور کافی برای رشد گیاه وجود نداشته باشد. خوشبختانه تکنولوژی به کمک گیاهان آمده و این معضل بزرگ را برای همیشه حل کرده است.

کافیست گلخانه خود را به لامپ پرورش گیاه مجهز نمایید. اگر تا بحال از لامپ پرورش گیاه استفاده ننموده باشید برای انتخاب بهترین لامپ پرورش گیاه نیاز به مشاوره تخصصی با کارشناسان این حوزه دارید. پیشنهاد ما این است که از مشاوره رایگان کارشناسان ایوان سبز نور بهره مند شوید.

روشنایی لامپ رشد گیاه

عبارت است از یک منبع نور مصنوعی بویژه منبع نور الکتریکی است که باعث تحریک رشد اپتیمم گیاهان از طریق ساطع کردن طیف الکترومغناطیس برای عمل فتوسنتز می باشد.

روشنایی مخصوص رشد گیاه در مکان هایی بکار گرفته می شود که نور طبیعی وجود ندارد و یا نیازمند یک نور مکمل مانند لامپ LED برای گیاهان باشند. بعنوان مثال: در ماه های سرد سال زمانیکه ممکن است نور کافی در ساعاتی از روز برای رشد بهینه گیاهان فراهم نباشد آنگاه لامپ رشد گیاه برای افزایش زمان دسترسی گیاهان به نور استفاده می گردد.

انواع لامپ رشد گیاه

  •  لامپ تخلیه گازی
  • لامپ رشته‌ای
  • ال. ای. دی (LED)
  •  لامپ فلورسنت
  •  لامپ‌های باغبانی
  • لامپ هالوژنی

لامپ تخلیه گازی

لامپ‌های متال هالید یا لامپ‌های بخار سدیم هم گزینه‌های خوبی برای رشد گیاه هستند، ولی قیمت‌شان کمی بالا است. این لامپ‌ها برای رشد گیاه بشدت مناسب و مفید هستند. لامپ‌های متال هالید با تخلیه انرژی زیاد و تولید نور آبی باعث افزایش رویش و رشد گیاهان می‌شوند.

لامپ‌های بخار سدیم هم با طیف نوری قرمز-نارنجی به رویش گل‌ها و گل‌دهی کمک می‌کنند. اما گیاهانی که تحت تابش این نورها قرار دارند، چندان بزرگ نمی‌شوند. بنابراین، برای رشد کامل گیاه و بزرگ شدن شاخ و برگ‌ها باید قبل از لامپ‌های بخار سدیم از لامپ‌های متال هالید استفاده شود تا گیاهان، گل بدهند.

لامپ رشته ای

لامپ‌های رشته‌ای چندان گران نیستند و نورشان در ترکیب با نور طبیعی خورشید، برای چند گیاه مؤثر است. ازآنجا‌ییکه نور این لامپ‌ها همراه با حرارت به گیاهان می‌تابد، برای جلوگیری از سوختگی گل و گیاهان باید لامپ‌ها را در فاصله حداقل ۶۰ سانتی‌متری (دو فوت) از آنها قرار بدهید.

این لامپ‌ها بیشتر طیف نور قرمز را تولید می‌کنند و بهتر است در ترکیب به نورهای فلورسنت که متمرکز بر تولید نور آبی هستند، استفاده شوند. برای اینکه از لامپ رشته‌ای و فلورسنت در کنار هم استفاده کنید، باید بیشتر نور را از لامپ فلورسنس و کمتر آن را از لامپ رشته‌ای تهیه کنید.

 ال ای دی (LED) رشد گیاه

ال. ای. دی یا دیود طیف نور هم از گزینه‌های تازه‌ وارد در میان انواع لامپ رشد گیاه هستند و طرفدارانی هم برای خود دست و پا کرده‌اند. این لامپ‌ها که حرارتی تولید نمی‌کنند و کم‌مصرف هم هستند، قابلیت شبیه‌سازی ۵۷۰۰K دمای رنگ از نور خورشید را دارند و با تولید نور آبی و قرمز می‌توانند به رشد و گل‌دهی گیاهان کمک کنند. قیمت لامپ رشد گیاه ال ای دی نسبت به انواع دیگر لامپ رشد گیاه (اس ام دی – سی او بی)، کمی گران‌تر است که با پیشرفت فناوری و انبوه‌تر شدن تولید این لامپ‌ها احتمالا قیمت آن هم مقرون به صرفه‌تر خواهد شد.

لامپ‌های فلورسنت

مشهورترین لامپ در میان انواع لامپ رشد گیاه هستند. بعضی از انواع جدیدتر این لامپ‌ها، طیف نوری برای رشد گیاه در بخش‌های متنوع چرخه رشد تولید می‌کنند، اما نمونه‌های سنتی آن، فقط برای رویش و پرورش مناسب هستند و به فرایند گل‌دهی کمکی نمی‌کنند.

لامپ‌های فلورسنت، مانند لامپ‌های رشته‌ای حرارت زیادی تولید نمی‌کنند و به همین خاطر استفاده از آنها برای گیاه، بی‌خطرتر است. ضمن اینکه قیمت چندان بالایی هم ندارند. لامپ‌های فلورسنت به شکل میله‌ای و حبابی تولید می‌شوند و بهتر است در فاصله ۳۰ سانتی‌متری گیاهان قرار بگیرند.

 لامپ‌های باغبانی

لامپ‌های باغبانی برای رشد گیاهان در گلخانه‌ها تولید می‌شوند و طیف رنگی کاملی را برای پرورش گیاه در مراحل مختلف ارائه می‌دهند. نور آنها برای گیاهان آفریقایی هم مناسب است. بعضی از باغبان‌ها از این لامپ برای ترویج و تکثیر گیاهان پیوندی استفاده می‌کنند و برخی دیگر معتقد هستند که نورهای فلورسنس برای پرورش گل و گیاه کافی است.

هر چند که لامپ رشد گیاه نمی‌تواند کاملا جایگزین تابش نور طبیعی خورشید شود، اما خرید لامپ رشد گیاه راهی عالی برای توسعهٔ فصل رشد گیاه است. با توجه به گل و گیاهی که در اختیار دارید و مبلغی که می‌خواهید خرج کنید، باید بهترین گزینه مناسب برای خود را انتخاب کنید. لامپ‌های رشد گیاه بنا به نوع و موقعیت هر گیاه، حداکثر با ۱۶ ساعت تابش روزانه، تداعی‌گر نور خورشید برای گلدان‌ها خواهند بود.

در پایان

لازم به ذکر است شرکت ایوان سبز نور با تضمین کیفیت خود در تولید انواع لامپ رشد گیاه (چراغ led مخصوص رشد گیاه) شما مشتریان عزیز را در جهت استانداردهای کمی و کیفی همراهی می کند.

در این مطلب قصد داریم به قیمت لامپ رشد گیاه 5 نکته درباره آن بپردازیم و مواردی همچون خرید لامپ رشد گیاه مناسب ،سنجش میزان تابش نور در رشد گیاه ،فاصله لامپ با گیاه ،زمان نوردهی برای رشد گیاه ،سنجش حرارت برای رشد گیاه را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.