در این مطلب قصد داریم به نحوه استفاده از لامپ رشد گیاه هالوژنی بپردازیم و مواردی همچون زمان نوردهی برای رشد گیاه ،ترکیب رشد گیاه هالوژنی و لامپ فلورسنت ،کود دهی مناسب ،خطر قارچ ها و کپک را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه وبسایت ایوان سبز نور را برای خواندن این مطلب انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

نحوه استفاده از لامپ رشد گیاه هالوژنی

لامپ رشد گیاه هالوژنی بهترین نوع روشنایی برای گیاهان در حال رشد نیستند، اما نتیجه خواهند داد. لامپ رشد گیاه هالوژنی 25 تا 30 درصد روشن تر از لامپ های رشته ای معمولی هستند. آنها روشن تر می مانند و عمر آنها حدود 2000 ساعت است. دلیل اینکه آنها برای گیاهان ایده آل نیستند این است که منبع خوبی از نور از انتهای قرمز طیف هستند، اما نور زیادی از انتهای طیف آبی ارائه نمی کنند. شدت نور کاهش می یابد. با این حال، با تکمیل نور طبیعی یا سایر نورهای مصنوعی، گیاهان در زیر نورهای هالوژن رشد می کنند.

زمان نوردهی برای رشد گیاه

لامپ رشد گیاه هالوژنی را در حدود 6 تا 12 اینچ از نوک گیاهان تنظیم کنید. با دورتر شدن گیاهان از نور، شدت نور کاهش می یابد. لامپ های هالوژن به اندازه سایر انواع نور قوی نیستند، بنابراین از چند چراغ در هر گیاه استفاده کنید. از وسایلی استفاده کنید که بتوانید آن را تنظیم کنید، تا بتوانید با بلندتر شدن گیاهان آن را بلند کنید.

اگر گیاهان نور طبیعی دریافت نمی کنند، روزانه 16 تا 18 ساعت نور هالوژن بدهید. گیاهان نزدیک پنجره می توانند 12 تا 14 ساعت در روز رشد کنند. از چراغ ها در ساعات عادی روز استفاده کنید، آنها را در شب خاموش کنید تا به گیاهان فرصت استراحت بدهید. لامپ های هالوژن در ترکیب با نور خورشید موثرترین خواهند بود.

ترکیب رشد گیاه هالوژنی و لامپ فلورسنت

در صورت امکان روشنایی هالوژن را با نور خورشید یا چراغ رشد گیاه فلورسنت تکمیل کنید. از آنجایی که هالوژن فقط نور قرمز ساطع می کند، برای بهترین رشد به منبع نور آبی نیاز دارید. اگر فقط از نور قرمز استفاده کنید، گیاهان ضعیف و ساق پا می شوند.

برای رشد بهتر به خاک و هوا رطوبت اضافه کنید. لامپ رشد گیاه هالوژنی هوا را خشک می کند و گیاهان برای رشد به رطوبت نیاز دارند. خاک را لمس کنید و هر زمان که احساس کردید خاک در حال خشک شدن است آب اضافه کنید. گیاهان را در صورت نیاز به رطوبت، مانند ارکیده، روزانه مه پاش کنید.

کود دهی مناسب

گیاهان را کود دهی کنید تا مواد مغذی مورد نیاز آنها را فراهم کنید. از غذایی استفاده کنید که برای نوع گیاهی که در حال رشد آن هستید ساخته شده است. وقتی همه چیز ناموفق بود، از یک مخلوط متعادل با نسبت نیتروژن ،فسفر ،پتاسیم 10-10-10 استفاده کنید و دستورالعمل های کاربردی روی بسته بندی را دنبال کنید.

خطر قارچ ها و کپک

مراقب قارچ ها یا کپک ها باشید. هر دو ممکن است از گرمای لامپ های هالوژن ایجاد شوند. برگ های کپک زده را بردارید و آنها را دور بریزید. گذاشتن آنها در جای خود باعث پخش شدن قالب می شود. برای محدود کردن این مشکل، چراغ ها را از گیاهان دورتر ببرید.

نکته : در نهایت باید بگوییم که لامپ رشد گیاه هالوژنی گزینه مناسبی برای رشد گیاه منزل شما نیستند. شما میتوانید از فروشگاه ایوان سبز نور برای دیدن انتخاب بهترین لامپ های رشد گیاه خود  دیدن فرمایید.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ایوان سبز نور همراه بودید از شما متشکریم. دعوت میکنیم تا از دیگر مقالات وبسات مانند لامپ گیاه چیست – عامل رشد گیاه در ریشه و برگ و لامپ رشد گیاه – نکاتی که قبل از خرید باید بدانید نیز دیدن فرمایید.

منابع و ماخذ : How to Use Halogen Lights to Grow Plants