نور بابا آدم | لامپ رشد گیاه بابا آدم

بابا آدم یا گوش فیل از گیاهان پهن برگ و چند ساله و گلدار است.بابا آدم با حدود 90 گونه گیاه بابا آدمی، بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آسیا و شرق استرالیاست بابا آدم به طور گسترده ای به عنوان گیاه آپارتمانی محبوب می شوند. برای نگهداری بابا آدم میتوانید از نور رشد گیاه آلوکازیا  که از لامپ رشد گیاه بابا آدم  ساطع می شود استفاده کنید آلوکازیا زمانی بهتر رشد می‌کند که لامپ ‌هایی با شدت نور مناسب {لامپ رشد گیاه بابا آدم} در اختیار آنها قرار دهید. بابا آدم می تواند تا دو ساعت در برابر آفتاب مستقیم مقاومت کند. برای حفظ شدت نور، آن را با نورسنج اندازه گیری کنید. شدت نور برای بابا آدم ها مهم است زیرا بر میزان فتوسنتز آنها تأثیر می گذارد

نور گیاه بابا آدم

بابا آدم به چه نوع نوری نیاز دارد؟ نیازهای نور بابا آدم چیست؟

بابا آدم، همچنین به عنوان گوش فیل شناخته می شود، یک گونه گرمسیری عجیب و غریب است که متعلق به جزایر جنوبی اقیانوس آرام است. آنها به خاطر شاخ و برگ های پیکانی شکل سبز رنگشان معروف هستند. اگر می خواهید بابا آدم را در خانه پرورش دهید، ابتدا باید نیازهای نوری آن را درک کنید. بابا آدم به نور غیر مستقیم روشن نیاز دارد، اما آنها نمی توانند نور مستقیم خورشید را تحمل کنند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید می تواند منجر به آفتاب سوختگی شود. بابا آدم خود را در تابستان در مکانی نیمه سایه و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. در زمستان گیاه بابا آدم را به نقطه روشن تری منتقل کنید.

اهمیت نور رشد گیاه بابا آدم (آلوکازیا) هیچ گیاه بابا آدمی بدون نور نمی تواند زنده بماند. همه گیاه بابا آدم (آلوکازیا) برای انجام فعالیت های اساسی روزانه خود مانند فتوسنتز به نور نیاز دارند که از طریق آن انرژی و غذا برای حفظ خود تولید می کنند.{لامپ رشد گیاه بابا آدم} اگر نور مناسبی برای بابا آدم خود فراهم کنید{لامپ رشد گیاه بابا آدم}، سالم می ماند و سریعتر رشد می کند. اگر گیاه بابا آدم نور مناسبی دریافت نکند، متوجه مشکلاتی خواهید شد. بنابراین، اگر می خواهید بابا آدم رشد کند، باید نیازهای نوری خود را درک کنید.{لامپ رشد گیاه بابا آدم}

نور رشد گیاه بابا آدم  یا گوش فیل

گونه های گیاه بابا آدم (آلوکازیا) معمولاً به عنوان گیاه بابا آدم گلدانی رشد می کنند، اما راه بهتر این است که گیاه بابا آدم را به طور دائم در شرایط کنترل شده گلخانه رشد دهید. آنها می توانند نور کم را تحمل کنند و نمی توانند نور مستقیم خورشید را تحمل کنند. بنابراین اگر میخواهید نور برای بابا آدم کنترل شده باشد بهتر است از نور رشد گیاه بابا آدم {لامپ رشد گیاه بابا آدم} (آلوکازیا) استفاده نمایید گونه های گل آپارتمانی بابا آدم باید مانند هر گیاه  گرمسیری دیگری با تمیز کردن هفتگی برگها، کود دهی مکرر و رطوبت متوسط به بالا مراقبت شوند

-برای مشاهده لامپهای رشد به برگه محصولات رشد گیاه مراجعه کنید .

نور مناسب بابا آدم

اثر دوره نوری و شدت نور بر بابا آدم در شرایط آزمایشگاهی در کشت آزمایشگاهی بابا آدم ، هر دو شدت نور و دوره نوری به طور مستقل بر رشد بابا آدم  تأثیر می‌گذارند رشد روزنه ها، بسته به شدت و مدت درمان با نور است گیاه بابا آدم (آلوکازیا) قادرند رشد، نمو و فیزیولوژی خود را مطابق با محیط متغیر تغییر دهند. این نقش کلیدی در تعیین تحمل آنها در برابر استرس دارد و رشد کارآمد را حفظ می کند

تغییرات نور بابا آدم در محیط آزمایشگاه

تغییرات در ترکیب کلروپلاست که ناشی از تغییر مقدار نور دریافتی بابا آدم است به خوبی مشخص شده است. با افزایش دسترسی به نور، نیاز به کمپلکس‌های برداشت نور در مقایسه با تقاضا برای انتقال الکترون و اجزای جذب کربن برای پشتیبانی از نرخ‌های بالاتر فتوسنتز کاهش می‌یابد اگرچه نور منبع انرژی برای رشد گیاه بابا آدم (آلوکازیا) است، نور اضافی {لامپ رشد گیاه بابا آدم} می تواند منجر به کاهش کارایی فتوسنتزی یا مهار نوری شود ثابت شده است که گیاه بابا آدمی که در نور کم رشد می کنند نسبت به گیاه بابا آدمی که در زیر نور شدید رشد می کنند نسبت به مهار نور حساس تر هستند چگالی شار فوتون  همچنین نقش کلیدی در سازگاری و بقای گیاه بابا آدم پس از انتقال از شرایط آزمایشگاهی به شرایط بیرون ایفا می کندهمچنین بر فرآیندهای مختلف رشد، به عنوان مثال ریشه زایی، طویل شدن ساقه ، غده شدن  تأثیر می گذارد. برای  جوانه زنی، القای گلدهی و تنظیم روزنه ، گیاه بابا آدم باید در سطوح بسیار پایین تر از چگالی شار فوتون نگهداری شوند زیرا پاسخ آنها به چگالی شار فوتون با پاسخ هایی که در گلخانه یا مزرعه رشد می کنند متفاوت است. واکنش‌های رشد تا دوره نوری نیز می‌تواند بسته به اینکه گیاه بابا آدم در شرایط آزمایشگاهی یا خارج از محیط کشت می‌شوند متفاوت باشد

لامپ رشد گیاه بابا آدم - نور بابا آدم

نیاز بابا آدم به لامپ رشد گیاه

گیاه بابا آدم (آلوکازیا) از محیط های بیرونی می آیند که در نور طبیعی کافی رشد می کنند. وقتی گیاه بابا آدم را با نورپردازی مشابه به داخل خانه بیاورید رشد می کند. بسیاری از گیاه بابا آدم حتی در محیط طبیعی خود نور مستقیم خورشید را دریافت نمی کنند و این گیاه بابا آدم (آلوکازیا) به گیاه بابا آدم آپارتمانی ایده آل تبدیل می شوند. بابا آدم گیاه  استوایی است که در کف جنگل، زیر سایه درختان بزرگتر می روید. بنابراین، آنها در معرض نور مستقیم خورشید قرار نمی گیرند و نور خورشید را دریافت می کنند. در یک محیط داخلی، بابا آدم به همان نور غیر مستقیم نیاز دارد. بنابراین، می‌توانید نقطه‌ای با نور غیرمستقیم خورشید پیدا کنید و اگر آن را به بیرون می‌برید، آن را در یک نقطه نیمه سایه قرار دهید.

نور مستقیم در مقابل نور غیر مستقیم

اصطلاحات رایجی که هنگام درک نیازهای نوری گیاه بابا آدم (آلوکازیا) آپارتمانی با آنها مواجه خواهید شد، نور مستقیم و غیر مستقیم است بیایید تفاوت بین این اصطلاحات را درک کنیم. نور مستقیم خورشید شدیدترین نور خورشیدی است که می توانید به گیاه بابا آدم خود بدهید. این شرایط برای اکثر ساکولنت ها و کاکتوس ها ایده آل است اما برای گیاه بابا آدمان گرمسیری مانند بابا آدم نامناسب است.

از سوی دیگر، نور غیرمستقیم خورشید برای گیاه بابا آدمان گرمسیری مناسب است {لامپ رشد گیاه بابا آدم} زیرا شدت آن کمتر از نور مستقیم خورشید است، که با زیستگاه طبیعی آنها که در آن نور پراکنده خورشید را دریافت می کنند، مطابقت دارد. بابا آدم به قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید نیاز ندارد و می تواند در نور پراکنده یا فیلتر شده خورشید رشد کند.اگر گیاه بابا آدم بابا آدم را در معرض آفتاب مستقیم یا کامل قرار دهید، دچار آفتاب سوختگی می شود. با این حال، شما نباید بابا آدم خود را در جایی که اصلاً خورشید دریافت نمی کند، نگه دارید.

جهت خورشید

هنگام تعیین نقطه ایده آل بر اساس جهت خورشید، باید تعیین کنید که کدام جهت نور کافی را به بابا آدم شما می دهد. یک پنجره رو به شرق نور ملایم صبحگاهی را دریافت می کند که بابا آدم شما می تواند آن را تحمل کند، اما با پیشرفت روز، با حرکت خورشید به جهات دیگر، نور خورشید کاهش می یابد. از طرف دیگر، پنجره ای رو به غرب در اواخر بعد از ظهر نور شدید خورشید را دریافت می کند و برگ ها را می سوزاند و برای گیاه بابا آدم کافی نیست.

یک پنجره رو به شمال نمی تواند ساعات مورد نیاز نور را برای بابا آدم تامین کند.{لامپ رشد گیاه بابا آدم} بنابراین، یک پنجره رو به جنوب ایده آل خواهد بود زیرا ساعت های کافی نور خورشید را در اختیار بابا آدم شما قرار می دهد. با این حال، ممکن است لازم باشد از یک فیلتر استفاده کنید یا گیاه بابا آدم را حداقل 5-7 فوت دورتر از پنجره قرار دهید تا از قرار گرفتن در معرض مستقیم محافظت کنید.

شدت نور رشد گیاه برای بابا آدم | نور تابستان در مقابل نور زمستان

تفاوت عمده بین شرایط روشنایی تابستان و زمستان در شدت و مدت زمان آن است. در طول تابستان، شدت نور خورشید، همراه با مدت طولانی، در بالاترین میزان خود باقی می ماند. در حالی که در زمستان، مدت و شدت آن به طور قابل توجهی کاهش می یابد. اگر دما اجازه دهد می‌توانید گیاه بابا آدم (آلوکازیا) را برای چند ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید، اما در تابستان نمی‌توانید گیاه بابا آدم را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. در تابستان، بابا آدم خود را باید در جایی نگه دارید که نور شدیدتر یا فیلتر شده کمتری دریافت کند و در عین حال 6 تا 8 ساعت نور دریافت کند.

در زمستان می توانید از نورهای مصنوعی {لامپ رشد گیاه بابا آدم} کمک بگیرید تا مدت و شدت کافی برای بابا آدم خود را فراهم کنید. مانند اکثر گیاه بابا آدم(آلوکازیا) گرمسیری، بابا آدم به نور مستقیم خورشید حساس است. اگر بابا آدم خود را در محلی قرار دهید که نور مستقیم یا خیلی شدید خورشید را دریافت کند، آسیب می بیند. اولین نشانه های آسیب روی برگ های گیاه بابا آدم قابل مشاهده است. اگر متوجه این علائم شدید، می توانید تأیید کنید که بابا آدم شما بیش از حد نور می شود. وحشت نکنید، زیرا می توانید بابا آدم خود را از این وضعیت نجات دهید.

اگر بابا آدم بیش از حد نورببیند چه باید کرد؟

اگر بابا آدم شما بیش از حد نور می بیند، این مراحل را برای کمک به بهبودی دنبال کنید.

ابتدا بابا آدم خود را به نقطه ای با نور کمتر یا فیلتر شده منتقل کنید. تمام برگ های آسیب دیده و تغییر رنگ داده را با کشیدن آرام یا با استفاده از هرس استریل شده جدا کنید. گیاه بابا آدم را از گلدان خارج کرده و در ظرفی پر از آب قرار دهید. این به خاک اجازه می دهد تا آب کافی دریافت کند و از خشکی خلاص شود. تا زمان بهبودی گیاه بابا آدم از کود دهی خودداری کنید. برای جلوگیری از تکرار این وضعیت، بابا آدم خود را در محلی دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

شرایط نور برای رشد بابا آدم

شرایط کم نور برای گیاه بابا آدم مناسب نیست و بر رشد و سلامت آنها تأثیر می گذارد. اگرچه بسیاری از گیاه بابا آدم (آلوکازیا) می توانند در شرایط نور کم زنده بمانند، اما تفاوت قابل توجهی بین آنها و گونه های مشابهی که در شرایط روشن تر رشد می کنند، مشاهده می کنید. اگر بابا آدم شما به اندازه کافی نور دریافت نمی کند، متوجه خواهید شد:

رشد ساقه – رشد آهسته – خاک مرطوب – هجوم آفات – پوسیدگی ریشه – برگ های تغییر رنگ

عواقب عدم نصب لامپ رشد گیاه بابا آدم

اگر بابا آدم نور کافی دریافت نمی کند چه باید کرد؟ اگر هر یک از علائم ذکر شده در بالا را روی بابا آدم خود مشاهده کردید، باید شرایط نور آن را بررسی کنید و سعی کنید متوجه شوید که آیا نور کافی دریافت می کند یا خیر. اگر نه، می توانید از مراحل زیر استفاده کنید: اگر خانه شما نور طبیعی کافی ندارد، می توانید از نورهای مصنوعی {لامپ رشد گیاه بابا آدم} استفاده کنید. اگر بابا آدم را در مکانی کم نور قرار دهید، کمتر آبیاری کنید، در غیر این صورت بیش از حد آبیاری می شود و آفات و پوسیدگی ریشه در آن ایجاد می شود. برگ های بابا آدم خود را تمیز کنید تا به آنها کمک کنید حداکثر نور را دریافت کنند و فتوسنتز را به درستی انجام دهند.

گیاه بابا آدم را در فواصل زمانی معین بچرخانید تا همه طرف ها نور دریافت کنند.شما می توانید بابا آدم را به نقطه روشن تری منتقل کنید تا نور بیشتری ارائه کنید.

میزان نیاز به نور رشد گیاه بابا آدم

بابا آدم هر روز به 6-8 ساعت نور غیر مستقیم نیاز دارد.اگر فکر می کنید که گیاه بابا آدم نور کافی دریافت نمی کند، می توانید از نورهای مصنوعی {لامپ رشد گیاه بابا آدم}  برای جبران کمبود ساعت استفاده کنید.اگر از نورهای مصنوعی {لامپ رشد گیاه بابا آدم} استفاده می کنید، فراموش نکنید که پس از دریافت نور مورد نیاز گیاه بابا آدم، چراغ را خاموش کنید.آیا بابا آدم آفتاب دوست دارد یا سایه؟چه بابا آدم خود را در داخل خانه یا خارج از خانه پرورش دهید، نباید آن را در مکانی کاملاً سایه دار نگهداری کنید.

بابا آدم در یک نقطه نیمه سایه رشد می کند.در خارج از منزل ، می‌توانید بابا آدم را زیر هر درخت بلندی قرار دهید تا بتواند نور خورشید را شبیه به محیط طبیعی خود دریافت کند.می‌توانید از پرده‌ها یا پرده‌ها برای فیلتر کردن نور مستقیم خورشید و تامین نور غیرمستقیم گیاه بابا آدم در محیط داخلی استفاده کنید.اگر می خواهید بابا آدم را نزدیک پنجره ای نگه دارید که نور کافی دریافت می کند اما فیلتر نشده است، گیاه بابا آدم را در فاصله 5 تا 7 فوتی قرار دهید.اگر گیاه بابا آدم مستقیماً به گیاه بابا آدم برخورد کرد از قرار گرفتن در معرض آفتاب کامل خودداری کنید.

جمع بندی در مورد نور رشد گیاه بابا آدم

بابا آدم یک گیاه  استوایی عجیب و غریب است که در یک محیط کنترل شده با شرایط نور مناسب {لامپ رشد گیاه بابا آدم} رشد می کند. بدون روشنایی صحیح، گیاه بابا آدم مشکلاتی را ایجاد می کند که باید آنها را برطرف کنید تا گیاه بابا آدم رشد کند.گیاه بابا آدم استوایی است و مانند اکثر آنها نور روشن و غیر مستقیم خورشید را ترجیح می دهد. قرار دادن بابا آدم در محیطی با نور کم، رشد آن را متوقف می کند، در حالی که محیطی با نور مستقیم خورشید، برگ های آن را می سوزاند و آب آن را کم می کند. شما می توانید بابا آدم خود را در محیطی ایده آل قرار دهید و نور غیر مستقیم خورشید را به آن بدهید که نه خیلی شدید و نه خیلی کم است.پنجره ای که 6 تا 8 ساعت در معرض نور خورشید قرار می گیرد، برای بابا آدم شما عالی است به شرطی که از پرده برای فیلتر کردن نور مستقیم خورشید استفاده کنید..