پیش از آنکه بدانیم لامپ گیاه چیست، باید بدانیم که تاثیر نور بر رشد گیاهان چیست؟! و در پاسخ به این سوال باید گفت که  گیاهان برای کیفیت رشد و میوه دهی، از نور بعنوان موثر ترین عامل استفاه می کنند. نور خورشید، منبع اصلی فتوسنتز یا تغذیه گیاه است و اگر فرایند فتوسنتز به طور صحیح انجام نگردد، گیاهان به تدریج زیبایی و تازگی خود را از دست داده و از بین می رود.

اما ذکر این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که نور خورشید، به همان میزان که برای گیاهان مفید است، می تواند مضر نیز باشد!

لطفا در ادامه با ما همراه باشید تا تمام این موضوع را با هم بررسی نماییم.

لامپ گیاه چیست

نور خورشید منبع تولید انرژی گیاهان است (به انگلیسی Photosynthesis). به این شکل که تمامی درختان و گیاهان با تولید گلوکز (به انگلیسی  Glucose) از نور، از منبع به عنوان غذا استفاده می کنند.

در واقع گیاهان از منبع انرژی نور خورشید جهت تحریک الکترونها در کلروپلاست استفاده و باعث تشکیل و ایجاد انرژی می شوند. لامپ گیاه، یک منبع نوری مصنوعی است که با استفاده از الکتریسیته (درست مانند یک لامپ معمولی) تمامی نیازمندیهای یک گیاه را تامین می کند.

نحوه استفاده از لامپ گیاه

کافی است لامپ گیاه کارشناسی شده و مناسب گیاه خود را در فاصله نیم متری برگ گلها نصب و به صورت منظم و مساوی نور لامپ را به برگهای گیاهان خود بتابانید، عموماً در مزارع صنعتی، این نور به صورت دائمی به گیاهان بازتابانده می شود. اما شما می توانید در فضاهای تاریک منزل خود درست مطابق تایم روز، لامپ را روشن و منبع تغذیه گیاهان را تامین نمایید.

تاثیر لامپ گیاه

تمامی آزمایشات استاندارد تست تاثیر این محصول در سطح جهانی نشان داده که این لامپ ها بهترین جایگزین برای کودهای شیمیایی برای رشد گیاهان هستند. در آینده مقالاتی را در زمینه انواع این تست ها در اختیار شما قرار خواهیم داد.

لامپ گیاه ارزان

بعضی از لامپ های رشد گیاه با قیمت پایین تری در بازار عرضه می شوند. علت این موضوع دو نکته کیفیت پایین ال ای دی های داخلی لامپ ها و یا تعداد کمتر آنهاست. بدیهی است که هیچ ارزانی بی علت و هیچ گرانی بی دلیل نیست!

خرید لامپ رشد گیاه ارزان

نمایندگی فروش عمده و خرده لامپ گیاه در تهران

بازار گل تهران که در گذشته در آدرس بلوار کوثر بود و مدت زمان کوتاهی است که متاسفانه فعالیت خود را پایان داده است. اما مفتخریم اعلام نماییم که مجموعه ایوان سبز نور در آدرس های زیر پذیرای تمامی علاقمندان به رشد و تکثیر گیاهان است:

بازار گل رضوان
تهران – خیابان بهشتی – خیابان مفتح شمالی – روبه‌رو شرکت پست

بازار گل بابایی

تهران – اتوبان شهید بابایی – شرق به غرب — بعد از بوستان یاس – لاین کندرو – بعد از دانشگاه دفاع ملی – جنب پمپ گاز – بازار گل بابایی – لاین 2 – غرفه 2 – داروخانه گیاهپزشکی –

نمایندگی فروش عمده و خرده لامپ گیاه در اصفهان

در شهر زیبا و گل دوست اصفهان نیز ایوان سبز نور دارای نمایندگی فعال است. علاقمندان به تهیه محصولات ما می توانند در این شهر (و یا شهر های اطراف آن توسط ارسال پستی) به آدرس نمایندگی ما مراجعه نمایند:

اصفهان – بازار گل بین المللی سپاهان – ساختمان ارگ سپاهان –  مجموعه بهشت سبز

تلفن تماس 0913 037 0634

بازار گل سپاهان لامپ رشد گیاه | نور گیاهانواع لامپ گیاه

تنوع لامپ ها در میان محصولات بازار بسیار زیاد است. اما مهمترین آنها را می توان در دسته های زیر یافت نمود:

  • لامپ گیاه با پایه یا همان لامپ گیاه پایه دار

  • لامپ گیاه ثابت

  • لامپ گیاه پایه سوزنی

  • لامپ گیاه مولتی چیپ

  • لامپ بخار جیوه برای رشد گیاه

  • و لامپ گیاه حبابی

را نام برد. در ادامه مقالات سایت ایوان سبز نور به تدریج تک تک این لامپ ها را تشریح خواهیم کرد.و

قیمت لامپ گیاه

هر کدام از لامپ های رشد گیاه یاد شده در لیست قبلی انواع لامپ رشد، دارای قیمت های طبقه بندی شده و نیز هر دسته از لامپ ها خود، دارای تعداد متفاوتی ال ای دی و حجم نور و امکانات گوناگون بوده و قیمت های متفاوتی دارند. از شما دعوت میکنیم برای مشاهده لحظه ای قیمت لامپ گیاه از بخش فروشگاه ماه دیدن فرمایید.

قیمت لامپ رشد گیاه

لامپ گیاه دست دوم

بعضی از مقادیر لامپ ها هستند که متاسفانه بعد از گذشت مدتی از عمر خود، به صورت دست دوم در بازار عرضه می گردد. بزرگترین ایراد خرید این نوع لامپ در آن است که همان طور که می دانید، ال ای دی ها دارای عمر مفید هستند و اکثر لامپ های رشد گیاه دست دوم، عمر مفید خود را پشت سر گذاشته و دوام کافی ندارند.

ساخت لامپ گیاه

با افتخار اعلام می کنیم که مجموعه ایوان سبز نور به عنوان اولین شرکت دانش بنیان تولید کننده لامپ گیاهان در ایران با سابقه 9 ساله در زمینه برق و انرژی ساختمان ها با استفاده از تخصصی ترین تکنولوژی های دنیا موفق به ساخت با کیفیت ترین لامپ گیاه ایران شده است.

بهترین لامپ گیاه

با استفاده از روشنایی لامپ گیاه ایوان سبز نور می توان در فضاهایی که نور طبیعی برای رشد و باروری گیاه وجود ندارد درصد بالایی از گیاهان را رشد داد. امروزه گیاهان می توانند سهم قابل توجهی برای تصفیه هوا، تولید محصولات کشاورزی، افزایش زیبایی و کاهش دما در ساختمان ها ایفا کنند و کیفیت محصولات تولیدی شرکت دانش بنیان ایوان سبز نور دارای گارانتی 100% تعویض یا عودت کامل در صورت عدم رشد گیاهان می باشد.

راهنمای خرید لامپ گیاه

شما علاقمندان به نگهداری و تکثیر گیاهان می توانید از طریق ارتباط مستقیم با کارشناسان ما و پس از یک جلسه مشاوره کاملا رایگان در زمینه شرایط فضا و نوع گلهای خود، نسبت به بهترین لامپ گیاه مناسب خود را انتخاب و سپس از طریق پست یا اسنپ باکس، محصولات خود را درب منزل تحویل بگیرید.

از اینکه با ما همراهید سپاسگزاریم

منابع و مواخذ

Lighting for indoor plants and starting seeds

Photosynthesis – NatureWorks – New Hampshire PBS

glucose – Definition, Structure, & Function – Britannica

کلروپلاست چیست؟ — به زبان ساده – مجله فرادرس

لامپ رشد گیاهان