رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از طراحی و ساخت اتاقک برای رشد گیاهان با استفاده از لامپهای LED خبر داد و گفت: این دستگاه بر روی 3 محصول آزمایش شده که نتایج آن نشان داد استفاده از این دستگاه موجب رشد سریع و بهبود کشت آنها می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود شیخ زین الدین با اشاره به جزئیات اجرای این پروژه تحقیقاتی افزود: این دستگاه با مشارکت گروهی از محققان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بودجه ای بالغ بر 500 میلیون ریال طراحی و ساخته شد.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه این دستگاه برای رشد مصنوعی گیاه کاربرد دارد، اظهار داشت: در این دستگاه ( اتاقک برای رشد گیاهان)از لامپهای LED نورهای تک فام برای رشد سریع گیاه استفاده شد.

شیخ زین الدین ادامه داد: این دستگاه مجموعه ای سخت افزاری و نرم افزاری است که در زمانهای خاص ترکیب نورهای خاص را با استفاده از لامپ LED برای رشد سریع گیاه اعمال می کند.

وی از کاربردی شدن این دستگاه بر روی چند گیاه توضیح داد: تولید گیاه نعنا با استفاده از این فناوری تا 9 برابر در مقایسه با حالت عادی و اندازه آن 2 تا 4 برابر افزایش یافت.

شیخ زین الدین با اشاره به نتایج این تحقیقات بر روی گندم، خاطر نشان کرد: نتایج آزمایشها بر روی گندم نشان داد که علاوه بر آنکه زمان رشد این محصول را یک ماه کاهش می دهد، محصول با کیفیت بهتری تولید می شود.

به گفته رئیس شهرک علمی تحقیقانی اصفهان گل دهی گل زینتی مارگریت با استفاده از این روش 50 درصد افزایش یافت.