لامپ رشد گیاه – نکاتی که قبل از خرید باید بدانید – در این مقاله از سایت آوان قصد داریم شما را با یکی از موثرترین و کاربردی ترین محصولات گل و گیاه به نام لامپ رشد گیاه که در سال های اخیر به دلیل ویژگی های منحصر به فرد آن طرفدار های بسیاری پیدا کرده است آشنا کنیم . در ادامه به موضوعاتی همچون چگونه بهترین لامپ رشد گیاه را انتخاب کنید، انواع لامپ رشد گیاه، بهترین لامپ ها برای رشد نهال و بهترین نور برای گیاهان گلدار خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید .

چگونه بهترین لامپ رشد گیاه را انتخاب کنید

مطمئناً، همه گیاهان به نور نیاز دارند، اما مقدار مورد نیاز آنها می تواند کمی متفاوت باشد. ممکن است فضایی با پنجره‌های آفتاب گیر برای گیاهان آپارتمانی که به نور کمی احتیاج دارند کافی باشد. اما سایر گیاهان داخلی برای رشد مناسب به نور بیشتر و ثابت‌تری نیاز دارند.

به عنوان مثال، نور مناسب برای رشد بهتر گیاهان دارویی که می توانید روی میز آشپزخانه خود پرورش دهید، بسیار ضروری است. پس برای اینکه متوجه شوید به چه مقدار نور برای رشد گیاهانتان نیاز دارید اولین قدم این است که گیاهان خود را خوب بشناسید، تحقیق کنید که با چه مقدار نور رشد عالی خواهد داشت و به تناسب آن نور خود را انتخاب کنید .

بهترین لامپ ها برای رشد نهال

بهترین لامپ ها برای رشد نهال

انواع لامپ رشد گیاه

لامپ های LED و فلورسنت هر دو نوری با طیف کامل تولید می کنند که گیاهان برای رشد به آن نیاز دارند. کیت های نور گیاهی زیادی در بازار وجود دارد که شامل لامپ های LED یا فلورسنت می شود، اما یک سیستم LED چندین مزیت دارد . برای شروع، اگرچه قیمت لامپ های LED در زمان خرید بیشتر از لامپ های فلورسنت است، اما آن ها تنها نیمی از برق مورد نیاز لامپ های فلورسنت را مصرف می کنند ولی پنج برابر بیشتر از متوسط ​​لامپ های فلورسنت عمر می کنند. آنها همچنین گرمای کمتری را منتشر می کنند و لوله های LED بدون جیوه مانند لوله های فلورسنت شیشه ای شکسته نمی شوند و منجر به خطرات ایمنی کمتری می شوند.

بهترین لامپ ها برای رشد نهال

نهال ها و گیاهان جوان تازه به وجود آمده با کمک نور طیف کامل که دارای طول موج های آبی و قرمز است به خوبی رشد می کنند. “چراغ های رشد” LED و فلورسنت ویژه این کار را خواهند کرد، اما لامپ های لامپ فلورسنت ارزان تر هستند. مطمئن شوید که منبع نور در فاصله 6 اینچی از شاخ و برگ گیاه قرار دارد تا بهترین نتیجه را به دست آورید. برای اینکه چراغ‌هایتان به طور موثر کار کنند، هر سال قبل از استفاده از آن ها گرد و غبار و آلودگی را به آرامی از روی آن ها پاک کنید .

بهترین لامپ ها برای رشد نهال

بهترین لامپ ها برای رشد نهال

بهترین نور برای گیاهان گلدار

امواج نور قرمز برای تحریک گیاهان به گل دادن و رشد میوه در داخل خانه ضروری است. لامپ ها و وسایل ال ای دی را که به طور خاص برای رشد گیاهان طراحی شده اند، خریداری کنید. معمولاً به آنها “چراغ های رشد گیاه” می گویند زیرا برای تولید تعداد زیادی امواج نور قرمز ایجاد شده اند.

برخی از برندهای الکتریکی لامپ های ال ای دی سازگار با گیاهان را تولید می کنند که «ال ای دی های خروجی بالا» نامیده می شوند. LED های با خروجی بالا معمولاً دو برابر چراغ های رشد  LED استاندارد روشنایی دارند. این چراغ های بسیار روشن برای رشد گیاهانی که بومی مناطق آفتابی و خشک هستند مانند کاکتوس، مرکبات، رزماری و شمعدانی بسیار عالی هستند. برای نور دادن به گیاهان گلدار و بارده به مدت 16 تا 18 ساعت در روز برنامه ریزی کنید. منبع نور را 12 اینچ یا بیشتر دور از شاخ و برگ قرار دهید.