ساختمان های سبز پایدار نوین راهکاری برای نجات کلان شهرها

طی سالیان اخیر کشورهای پر جمعیت خصوصا در کلان شهرها با مشکلات اساسی از نظر آلودگی هوا ،کمبود منابع انرژی ، افزایش تقاضا برای محصولات کشاورزی  و کاهش کیفیت دید منظر رو به رو هستند.

در کلان شهرها با افزایش ساختمانها و کاهش فضای سبز کیفیت زندگی بسیار کاهش پیدا کرده است. حال به دلیل افزایش ارزش زمینها به صرفه نیست که ما فضای شهر را به فضای سبز اختصاص دهیم. حال اگر بتوانیم معماری ساختمان های خود را با فضای سبز ترکیب کنیم (ساختمان های سبز پایدار)،نه تنها  بسیاری از مشکلات حال در کلان شهر ها را رفع خواهیم کرد بلکه یکسری راهکار جدید برای افزایش کیفیت شهرنشینی به زندگی شهری اضافه کنیم که به آنها می پردازیم:

1-شکل آلودگی هوا در کلان شهر ها:

 ما در جهان خصوصا در کلان شهرها با مشکل آلودگی هوا مواجه هستیم. کیفیت هوا و میزان اکسیژن موجود در هوا از موارد حیاتی برای تمامی موجودات زنده است.

یکی از مواردی که در رشد گیاه بسیار موثر است و سرعت رشد را افزایش می دهد میزان آلودگی در هوا است. یعنی اگر آلودگی هوا تا درصدی بالا برود همراه با نور ایده آل برای رشد گیاه و تغذیه ی مناسب است و  ما گیاهان شاداب تر و شهری پاکیزه تر خواهیم داشت.

ساختمان

2-کمبود رضایت بصری در شهرها :

ما در کلان شهر ها با توجه به ساخت و سازهای بی رویه ی ساختمان و کاستن فضای سبز ، روند زندگی را به سمت فعالیت در داخل ساختمان  پیش برده ایم.حال انسان برای تامین نیازهای روانی زندگی خود احتیاج به فضای سبز دارد و در برای نامین این نیاز باید زندگی خود را با فضای سبز ترکیب کند.

پروژکتور ریلی رشد گیاه لامپ رشد گیاه | نور گیاه
ساختمان های سبز پایدار
لامپ رشد گیاه | نور گیاه

3- کمبود محصولات کشاورزی ارگانیک و با کیفیت :

کشاورزی فعالیتی است که علاوه بر منابع مورد نیاز، به فضا و شرایط هوایی مناسب نیاز دارد ما در شهرها به دلیل کمبود منابع و نبودن فضای کشاورزی مناسب توانایی فعالیت های کشاورزی را نخواهیم داشت اگر بتوانیم فضای آپارتمان نشینی و شهری را با فضای کشاورزی ادغام کنیم نه تنها اشتغال در فضای شهری را در حوضه ی کشاورزی بالا خواهیم برد بلکه می توانیم محصولات کشاورزی را همزمان با کمترین مصرف انرژی، با بالاترین کیفیت ارائه دهیم.

ساختمان
لامپ رشد گیاه | نور گیاه

یکی از دلایل اصلی که ما در فضای شهری قادر به ارائه ی فضای سبز و معماری پایدار نیستیم عدم وجود نور با کیفیت و طبیعی در داخل فضای شهری به دلیل سایه اندازی و محدودیت نور است. حال اگر بتوانیم مشکل نور مناسب را جهت رشد و پرورش فضای سبز ، برای  فضای شهری و آپارتمانی را کنیم می توانیم نه تنها مشکلات ذکر شده را حل کنیم بلکه می توانیم با کمترین مصرف انرژی و منابع، خود اشتغالی کشاورزی را در کلان شهرها افزایش دهیم.

شرکت ایوان سبز نور تولید کننده ی تخصصی نورهای فوتوسنتز برای گیاهان  و طراح و مجری تاسیسات فضاهای سبز پایدارو هوشمند ،با بیش از 50 محصول و خدمت متنوع این امکان را برای کلان شهرها  محیا می سازد که در محدودترین فضاهای معماری شهری و گلخانه ای بتوانند هم تولید و هم نگه داری گیاهان را بدون هیچ محدودیتی انجام دهند.

چراغ های رشد گیاه ما با 1 سال گارانتی و 5 سال خدمات تولید

 به مشتریان گرامی تقدیم می گردد.

Storey 3