در این مقاله از سایت آوان قصد داریم جهت معرفی بهترین لامپ گیاه به چند نمونه از آن ها و خصوصیاتشان بپردازیم . در ادامه با موضوعاتی همچون کاربرد لامپ گیاه ، بهترین لامپ گیاه- 5 نمونه همراه با مشخصات (وال واشر خطی 36 وات LED ، وال واشر خطی 12 وات LED ، وال واشر 6 وات LED ، وال واشر 3 وات LED و لامپ رشد گیاه ۱۲ وات ) آشنا خواهیم شد . با ما همراه باشید .

کاربرد لامپ گیاه

همانطور که در مقالات پیشین سایت توضیح دادیم . لامپ گیاه طیف های مفیدی از نور خورشید را برای گیاه تولید می کند. از این جهت برای رشد گیاه در آپارتمان های کم نور ، پرورش میوه در گلخانه و نگه داشتن گیاهان در فصول سرد و کم نور سال زمستان و پاییز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . در ادامه قصد داریم برای آشنایی شما با بهترین لامپ گیاه ، 5 نمونه از آن ها را به شما معرفی کنیم .

بهترین لامپ گیاه- 5 نمونه همراه با مشخصات

وال واشر خطی 36 وات LED

وال واشر خطی 36 وات LED ، با توان 36 وات ، ولتاژ 220 و فرکانس 50 هرتز جزو بهترین گزینه های شما برای خرید لامپ گیاه و استفاده در فضای بسته با نور کم می باشد . از ویژگی های دیگر آن می توان به روشنایی 135 لومن بر وات و لنز یک پارچه ی آن اشاره کرد . همچنین در ساخت این نوع از لامپ گیاه از فیوز قابل تعویض استفاه شده است که این ویژگی می تواند امنیت و محافظت بیشتری را برای لامپ گیاه شما رقم بزند .
از نکات دیگر قابل توجه این لامپ قابل تنظیم بودن پایه های آن است که امکان تنظیم زاویه مورد نظر برای بهترین نور دهی را مهیا می کند و در آخر بهترین لامپ گیاه برای گیاهانی که به نور زیادی احتیاج دارند وال واشر خطی 36 وات است .

وال واشر خطی 12 وات LED

وال واشر رشد گیاه و انواع آن

وال واشر خطی 12 وات LED از توان کمتری نسبت به وال واشر 36 وات برخوردار است . توان آن 12 وات بوده و ولتاژ220 و فرکانس 50 هرتز (مانند نمونه ی قبلی ) از خصوصیات دیگر این نوع از لامپ گیاه می باشد .
از دیگر ویژگی های آن می توان به مقاومت در برابر آب و گرد و غبار ، دارای محافظ از جنس شیشه و داشتن نور خطی اشاره کرد . همچنین این محصول دارای 12 عدد LED فول اسپکتروم بوده و میزان روشنایی آن 1400 لومن می باشد . رده مصرف انرژی اش A بوده و در آخر بازه توان مصرفی آن ، 10.5 تا 20 وات می باشد.

وال واشر خطی 6 وات LED

وال واشر 6 وات LED داری توان 6 و 12 وات می باشد . مثل نمونه های پیشین ولتاژ آن 220 ولت است و مقدار روشنایی که ساطع می کند 720 لومن می باشد . از دیگر مشخصات اصلی آن این است که 50000 ساعت طول عمرش بوده و به تعداد 6 عدد LED دارد . زاویه نور دهی این لامپ گیاه 90 درجه بوده و دارای یک محافظ برای چراغ می باشد و در آخر از یک پایه ی سیمی برخوردار است.

وال واشر خطی 3 وات LED

توان این لامپ 3 وات و ولتاژ آن 220 می باشد . میزان روشنایی که ساطع می کند 405 لومن بوده و جنس پایه ی آن نیز سیمی می باشد . از مهم ترین ویژگی های این لامپ گیاه استفاده از چیپ بریجلوکس اصل است . طول عمر آن 50000 ساعت و تعداد LED آن 3 عدد می باشد . دارای محافظی از جنس فلز و یک لنز یک پارچه است . همچنین جهت سهولت نصب و زاویه دهی نوری مناسب به گیاه یک پایه نیز برای آن طراحی شده است .

لامپ سر پیچی رشد گیاه 7 وات

لامپ سرپیچی رشدگیاه 12 وات

لامپ سرپیچی 7 وات LED از توان 7 وات برخوردار بوده و دارای یک پایه از جنس سیمی می باشد . اگر بخواهیم از شکل ظاهری آن بیشتر بگوییم ، در گونه ی حبابی بوده ، سقفی و سرپیچ است . وزن آن نیز سبک می باشد . در کل این محصول می تواند بهترین لامپ گیاه برای بسیاری از مصرف کنندگان باشد چراکه از نظر جابه جایی راحت و از جهت هزینه به صرفه است. در واقع برای گیاهانی که عموما نه به نور بسیار زیاد و نه نور خیلی کمی احتیاج دارند این لامپ می تواند انتخاب خوبی باشد .

منبع

The 8 Best Grow Lights of 2022